UEH Standard Programs

Brief Course Description

1. Course Title:

English for Technology, Communication and Design 1

2. Language of Instruction:

Tiếng Anh

3. Course Code:

ENG513199

4. Credits:

3

5. Course Objectives:

Học phần này được xây dựng nhằm nâng cao hiểu biết của sinh viên về ngôn ngữ học thuật và các thực hành đọc viết trong các lĩnh vực Công nghệ, Truyền thông và Thiết kế. Với cách thiết kế tích hợp giữa việc học ngôn ngữ và các nội dung chuyên ngành, học phần giúp sinh viên hiểu sâu hơn về cách ngôn ngữ được sử dụng để truyền tải kiến thức chuyên môn. Từ đó, sinh viên sẽ phát triển các kỹ năng ngôn ngữ thiết yếu liên quan đến lĩnh vực Công nghệ, Truyền thông và Thiết kế. Quá trình học tập của sinh viên sẽ trở nên sinh động và hiệu quả hơn thông qua các hoạt động đa dạng như nghiên cứu tình huống, nhập vai, mô phỏng, thuyết trình và thảo luận nhóm. This module aims to enhance students' comprehension of academic language and literacy practices within the field of Technology, Communication and Design. The design of the module facilitates the integration of language learning with key content areas, enabling students to develop a profound understanding of how language functions in communicating subject matter. Consequently, students will be able to acquire essential language skills relevant to the field of Technology, Communication and Design. Students actively foster their learning experience through engaging in diverse learning activities such as case studies, role-plays, simulations, presentations, and group discussions.

6. Brief Description of Course Content:

This course consists of 9 sessions, including 6 main lessons and 2 sessions dedicated to speaking tests and review. The content focuses on developing academic language skills such as listening, speaking, reading, and writing in the context of Technology, Media, and Design. The lessons explore the following topics: the role of Information and Communication Technology (ICT) in the workplace, ICT in education, business information systems, the Internet, computers and ethics, and the future of ICT.Students will develop skills such as predicting lecture content, note-taking, presenting arguments, text analysis, writing complex sentences, and using persuasive language. The course applies modern teaching methods such as Communicative Language Teaching (CLT), Task-Based Language Teaching (TBLT), and Project-Based Learning (PBL), combined with activities like group discussions, role plays, simulations, and presentations. Assessment criteria include participation and attendance, activities on the Learning Management System (LMS), speaking tests, mock tests, and a final exam. Students are expected to actively participate in class and engage in self-study through vocabulary exercises, text analysis, and preparation before attending lessons.