UEH Standard Programs

Brief Course Description

1. Course Title:

International Business in Asia

2. Language of Instruction:

Tiếng Việt

3. Course Code:

M00249

4. Credits:

3

5. Course Objectives:

Môn học giới thiệu những vấn đề mới trong việc quản trị các hoạt động kinh doanh quốc tế của các doanh nghiệp kinh doanh quốc tế tại khu vực Châu Á. Những nội dung của môn học bao gồm: tìm hiểu về vấn đề toàn cầu hóa tại Châu Á, tìm hiểu các điều kiện thị trường Châu Á, chiến lược tiếp cận thị trường châu Á và vấn hội nhập khu vực. Ngoài ra môn học cũng giới thiệu về quản trị kinh doanh gia đình ở Châu Á. Cuối cùng, môn học đề cập vấn đề đạo đức trong kinh doanh quốc tế, trách nhiệm xã hội của doanh nghiệp hoạt động kinh doanh quốc tế tại châu Á./This course introduces emerging issues in managing the international business operations of multinational companies in the Asian region. Course content includes: exploring globalization in Asia, understanding Asian market conditions, strategies for entering Asian markets, and regional integration issues. Additionally, the course introduces family business management in Asia. Finally, the course addresses ethical issues in international business and the social responsibility of multinational companies operating in Asia.

6. Brief Description of Course Content:

The course introduces new issues in the management of international business activities of international business enterprises in Asia. The contents of the course include understanding globalization in Asia, understanding Asian market conditions, Asian market penetration strategies and regional integration. In addition, the course is also an introduction to family business administration in Asia. Finally, the course deals with ethics in international business, social responsibility of enterprises doing international business in Asia.