UEH Standard Programs

Brief Course Description

1. Course Title:

Global Strategic Management

2. Language of Instruction:

Tiếng Việt

3. Course Code:

M00565

4. Credits:

3

5. Course Objectives:

Giới thiệu các yếu tố trong môi trường kinh doanh toàn cầu và tác động của nó đến chiến lược doanh nghiệp; Tập trung vào kiến thức, kỹ năng thiết kế và lựa chọn chiến lược kinh doanh hiệu quả; Nắm vững môi trường kinh doanh toàn cầu và các thành phần của chiến lược toàn cầu (tham gia thị trường mới, liên minh chiến lược)./ Focuses on global environmental factors which affect the strategy and business activities of global businesses; Mastering the knowledge and skills for effective global strategy design and selection; Understanding the global business context and global strategy components (entry strategies and global strategic alliance).

6. Brief Description of Course Content:

The aim of the course is to help you as students improve in your ability to be an effective global manager, especially in the area of strategy. To achieve this aim, we will use a variety of learning tools, supported by relevant academic thinking where needed. This course builds upon foundational knowledge of strategic management, which you are expected to have acquired previously and focuses on strategic management in a global context. In other words, the object of our interest is how firms formulate and implement strategies when they are operating across national borders or are planning to do so.