UEH Standard Programs

Brief Course Description

1. Course Title:

Consumer Behaviour

2. Language of Instruction:

Tiếng Việt

3. Course Code:

CON603017

4. Credits:

3

5. Course Objectives:

Khóa học này cung cấp cơ sở lý thuyết để hiểu lĩnh vực hành vi tiêu dùng, dựa trên các ngành học như tâm lý học xã hội, xã hội học, kinh tế học và nhân chủng học văn hóa. Khóa học giúp học viên nhận thức rõ người tiêu dùng là yếu tố trung tâm trong chiến lược marketing và khuyến khích đánh giá các lý thuyết và mô hình hành vi tiêu dùng như các công cụ phân tích khái niệm. Khóa học xem xét các ảnh hưởng bên ngoài đến hành vi tiêu dùng như văn hóa, tầng lớp xã hội và nhóm tham khảo, cũng như các khác biệt cá nhân bên trong như tính cách, động cơ, cảm xúc, trí nhớ và học tập. Những yếu tố này được biểu hiện qua thái độ, nhận thức, quyết định mua hàng và các nghi lễ cũng như trải nghiệm tiêu dùng. Khóa học khuyến khích học viên áp dụng các khái niệm lý thuyết để giải thích hành vi trong nhiều tình huống marketing khác nhau. Ngoài ra, học viên còn được khuyến khích tích hợp các khái niệm này vào một khung làm việc bao gồm cả môi trường vi mô (người tiêu dùng cá nhân) và vĩ mô (thị trường), cũng như các yếu tố và xu hướng ảnh hưởng./ This course provides a theoretical basis for understanding the field of consumer behavior, drawing on disciplines such as social psychology, sociology, economics, and cultural anthropology. It helps students appreciate the consumer as a central element in marketing strategy and encourages an appreciation of consumer behavior theories and models as conceptual analytical tools. The course considers external influences on consumer behavior such as culture, social class, and reference groups, as well as internal individual differences such as personality, motivation, emotion, memory, and learning. These factors are manifested in attitudes, perceptions, purchase decisions, and consumption rituals and experiences. The course encourages students to apply theoretical concepts to explain behavior in a variety of marketing situations. Students are also encouraged to integrate these concepts into a framework that includes both the micro (individual consumer) and macro (market) environments, as well as influencing factors and trends .

6. Brief Description of Course Content:

Part 1: Foundations of Consumer Behavior

This section introduces consumer behavior, including basic concepts of purchasing, acquiring, and being. It also examines consumer development and welfare in society.

Part 2: Internal Influences on Consumer Behavior

This section delves into the internal factors that influence consumer behavior such as perception, learning and memory, motivation and emotion, along with the consumer himself including mind, gender and body. It also explores consumer personality, lifestyle and values.

Part 3: Product Selection and Use

This section focuses on factors related to consumer product selection and use such as attitudes and persuasive media, decision-making processes, and product purchase, use, and disposal activities.

Part 4: Consumers in Social and Cultural Context

This section examines the impact of social groups and social media on consumer behavior. It also discusses the influence of income and social class, subcultures, and general culture on consumer behavior.