UEH Standard Programs

Brief Course Description

1. Course Title:

Marketing Data Analysis

2. Language of Instruction:

Tiếng Việt

3. Course Code:

M00471

4. Credits:

3

5. Course Objectives:

Học phần Phân tích dữ liệu thị trường nhằm giúp sinh viên có khả năng thực hành liên kết các khối kiến thức về thống kê, kinh doanh, phương pháp nghiên cứu, kỹ thuật phân tích dữ liệu để thiết thiết kế, tổ chức và thực hiện những phân tích thống kê phù hợp cung cấp cơ sở thông tin để ra các quyết định về thị trường hiệu quả./The Market Data Analysis course aims to help students be able to link knowledge modules of statistics, business, research methods, data analysis techniques to design, organize and perform appropriate statistical analysis to provide an information base for making effective market decisions.

6. Brief Description of Course Content:

The Marketing Data Analysis module systematically provides data analysis methods and techniques for making market decisions common in business organizations. This course equips students with concepts, data source, and analytical skills for each specific topic of market access from basic analysis such as usage and attitutes, market segmentation, positioning analysis, to specific topics such as analysis for decision making on products, prices, advertising, retail and brand health.