UEH Standard Programs

Brief Course Description

1. Course Title:

Current trends in Social Media

2. Language of Instruction:

Tiếng Việt

3. Course Code:

CTISM476

4. Credits:

1

5. Course Objectives:

"Mục tiêu của môn học ""Seminar 3: Xu hướng hiện tại về truyền thông xã hội"" là giúp sinh viên hiểu và áp dụng các chiến lược truyền thông xã hội trong môi trường kinh doanh. Môn học cung cấp kiến thức về việc đặt mục tiêu truyền thông xã hội, lựa chọn nền tảng truyền thông phù hợp cho các mục tiêu cụ thể, và sử dụng phân tích để đo lường và đạt được các mục tiêu đã đề ra. Sinh viên cũng sẽ được giới thiệu về các công cụ phân phối trên mạng xã hội như Hootsuite và các công cụ phân tích như Google Analytics để tối ưu hóa hiệu quả chiến lược truyền thông xã hội. Môn học giúp sinh viên phát triển kỹ năng sử dụng các công cụ và phương pháp hiện đại trong việc xây dựng và triển khai các chiến dịch truyền thông xã hội thành công./ The course ""Seminar 3: Trends in Social Media"" is to help students understand and apply social media strategies in a business environment. The course provides knowledge about setting social media goals, selecting appropriate social media platforms for specific objectives, and using analytics to measure and achieve the set goals. Students will also be introduced to social media distribution tools such as Hootsuite and analytics tools like Google Analytics to optimize the effectiveness of social media strategies. The course helps students develop skills in using modern tools and methods to build and implement successful social media campaigns.

6. Brief Description of Course Content:

This course will take an in-depth look at social media for business uses, including setting social media goals, finding the proper media platforms for specific purposes, using analytics to achieve goals, and more. An introduction to social media distribution tools like Hootsuite and others will be included. Other tools like Google Analytics will be examined. The final project will focus on a special problem or issue in which analytics will be used to complete the assignment. This course is related to the following courses: Studio 2: Social Media, Digital and Online media, Human - Computer Interaction.