UEH Standard Programs

Brief Course Description

1. Course Title:

Mass Communication

2. Language of Instruction:

Tiếng Anh

3. Course Code:

MC2712

4. Credits:

3

5. Course Objectives:

"Mục tiêu của môn học ""Truyền thông đại chúng"" là giúp sinh viên hiểu và áp dụng các nguyên lý cơ bản về truyền thông đại chúng, bao gồm các phương tiện truyền thông như báo chí, truyền hình, radio và internet. Môn học cung cấp kiến thức về vai trò của truyền thông đại chúng trong xã hội, ảnh hưởng của nó đến công chúng và các vấn đề xã hội. Sinh viên sẽ học cách phân tích các chiến lược truyền thông đại chúng, đánh giá tác động của các phương tiện truyền thông đến hành vi và thái độ của công chúng, và ứng dụng các lý thuyết truyền thông để giải quyết các vấn đề thực tế trong ngành truyền thông. Môn học cũng giúp sinh viên phát triển khả năng giao tiếp, viết báo chí, tạo dựng nội dung truyền thông hấp dẫn và hiệu quả./ The course is to help students understand and apply the fundamental principles of mass communication, including media such as newspapers, television, radio, and the internet. The course provides knowledge about the role of mass communication in society, its influence on the public, and social issues. Students will learn how to analyze mass communication strategies, assess the impact of media on public behavior and attitudes, and apply communication theories to address real-world issues in the media industry. The course also helps students develop communication skills, journalistic writing, and create engaging and effective media content.

6. Brief Description of Course Content:

This module is related to the field of communication, providing students with knowledge related to understanding psychology as well as the receiving behavior of media groups in society. Because this subject's audience is relatively large, the knowledge and skills are equipped to coordinate communication channels on content implementation and unify the message and transform the appropriate content presentation for each channel. The scope of communication in this course is mass, so issues related to social responsibility will be discussed very carefully to help students understand the importance of communication activities carried out in the project. This module is related to: Integrated Communication, Content & Storytelling, Project 4: Digital Communication: Strategy and Campaign, Interpersonal Communication.