UEH Standard Programs

Brief Course Description

1. Course Title:

Digital Marketing

2. Language of Instruction:

Tiếng Việt

3. Course Code:

DIG603008

4. Credits:

3

5. Course Objectives:

Môn học giúp sinh viên áp dụng marketing nhắm đến một phân khúc cơ sở khách hàng cụ thể và có tính tương tác. Marketing thuật số ngày càng xuất hiện nhiều, bao gồm quảng cáo kết quả tìm kiếm, quảng cáo qua email và tweet, facebook, google – bất cứ phương thức nào kết hợp marketing với phản hồi của khách hàng hoặc tương tác hai chiều giữa công ty và khách hàng./ The course helps students apply marketing to a specific customer base segment and interactivity. Digital marketing is increasingly present, including search engine advertising, email and tweet advertising, Facebook, Google – anything that combines marketing with customer feedback or two-way interaction between the company and the customer.

6. Brief Description of Course Content:

This course is especially aimed at those who are seeking opportunities to work in the online marketing industry. This course is designed to provide students with the latest knowledge about digital transformation and the business challenging environment. Students will be able to develop the digital mindset for marketing success, to manage the firm’s digital assets and integrate suitable media into marketing activities to win the customer’s behaviors.