UEH Standard Programs

Brief Course Description

1. Course Title:

Hospitality Purchasing Management

2. Language of Instruction:

Tiếng Việt

3. Course Code:

M00649

4. Credits:

3

5. Course Objectives:

Môn học này chú trọng vào việc giới thiệu các nội dung liên quan đến quy trình thu mua, phân tích các bước trong quy trình, cách đánh giá và lựa chọn nhà cung cấp phù hợp, quản lý giá cả, thảo luận và giải quyết các mâu thuẫn, ký kết hợp đồng và các vấn đề liên quan đến luật pháp và đạo đức kinh doanh trong thu mua, quản trị các loại rủi ro và dịch vụ thu mua tiến tới xây dựng mô hình thu mua bền vững. Đồng thời, giúp cho nhà quản trị có cái nhìn sâu rộng liên quan đến việc tạo lập nguồn cung trong xu thế toàn cầu hoá và đáp ứng với sự thay đổi linh hoạt của môi trường cũng như giải quyết các tình huống (case-study), nắm bắt xu thế mới trong tương lai để phục vụ cho công việc sau này.

6. Brief Description of Course Content:

Besides managing customers for profit, tourism businesses, especially hotels and events, managers and decison-makers also need to pay attention to purchasing and supply chain management to maximize the efficiency of their human resources and limit financial waste. This course focuses on introducing content related to the purchasing process, analyzing step by step, evaluating and choosing right suppliers; managing , discussing and settling prices, conflicts; signing contracts and issues related to law and business ethics in purchasing, managing risks and purchasing services towards building a sustainable purchasing model. At the same time, it helps administrators to have an insight into supply creation in globalization trends and respond to flexible environmental changes as well as solve situations (case-study). ), grasp new trends in the future to serve the job requirements.