UEH Standard Programs

Brief Course Description

1. Course Title:

Customer Experience Design

2. Language of Instruction:

Tiếng Việt

3. Course Code:

M00746

4. Credits:

3

5. Course Objectives:

Mục đích của môn học này là cung cấp cho sinh viên kiến thức nền tảng và hiểu biết về cách các doanh nghiệp lữ hành và du lịch quản lý trải nghiệm khách hàng. Sinh viên sẽ có thể lập bản đồ hành trình mà khách hàng thực hiện thông qua hoạt động kinh doanh du lịch và lữ hành. Sinh viên sẽ xem xét cách thức công nghệ đang thay đổi cách khách hàng tương tác với các doanh nghiệp du lịch và lữ hành và người tiêu dùng trực tuyến và ngoại tuyến là khác nhau rõ ràng./ The aim of this unit is to provide students with background knowledge and understanding of how travel and tourism businesses manage the customer experience. Students will be able to map the journey that a customer makes through a travel and tourism business. Students will consider how technology is changing the way customers interact with travel and tourism businesses and online & offline consumers are distinctly different.

6. Brief Description of Course Content:

Business today businesses grow by creating customer experience (CX), businesses must create memorable 'value' in the minds of customers across all industries, so the design course Customer experience helps students have the ability to deeply see customers, design customer attraction processes from the actual physical space to the virtual/digital space. As a result, efforts are made to create customer preference preferences, develop repeat purchases, and drive customer loyalty. The course is organized into three parts; The first is to provide foundational knowledge from CX strategy, customer insights, design, value transfer, measurement and management. The second part is a practical project of designing customer experiences from specific products, and finally, the ability to research / self-study to adapt the application of knowledge in business practice.