UEH Standard Programs

Brief Course Description

1. Course Title:

Hospitality Marketing

2. Language of Instruction:

Tiếng Việt

3. Course Code:

M00797

4. Credits:

3

5. Course Objectives:

Môn học cung cấp các kiến thức và cơ hội rèn luyện kỹ năng cần thiết cho sinh viên về tiếp thị khách sạn. Qua đó sinh viên hiểu một cách toàn diện về cách tổ chức hoạt động, công việc tại cơ sở kinh doanh khách sạn, phân bổ nguồn lực bao gồm con người và vật liệu và ứng dụng các hoạt động marketing vào ngành khách sạn. Môn học còn trang bị các kiến thức về khả năng phân tích hành vi khách hàng, phân tích đối thủ cạnh tranh, nghiên cứu thị trường củng cố những bước đầu tiên trong việc lập kế hoạch marketing hoàn chỉnh. Kiến thức về quảng cáo, khuyến mãi, truyền thông sẽ được nắm kỹ thông qua các hoạt động, bài tập trong học phần.

6. Brief Description of Course Content:

The course provides the necessary knowledge and skills for students in specialized marketing. Thereby, students comprehensively understand how to organize operations, specialized work, allocate resources including people and materials and apply marketing activities to majors. The course also equips the knowledge about the ability to analyze customer behavior, analyze competitors, and research the market to reinforce the first steps in complete marketing planning. Knowledge of advertising, promotion, and communication will be carefully grasped through activities and exercises in the module.