UEH Standard Programs

Brief Course Description

1. Course Title:

Managerial Psychology

2. Language of Instruction:

Tiếng Việt

3. Course Code:

M00708

4. Credits:

3

5. Course Objectives:

Học phần Tâm lý học quản lý cung cấp cho sinh viên các kiến thức, quy luật cơ bản, cốt lõi của tâm lý con người, cơ chế vận hành của các hiện tượng tâm lý trong hoạt động quản lý. Học phần giúp sinh viên nhận thức được một số đặc điểm nhân cách cần thiết và uy tín của người lãnh đạo; hiểu được đặc điểm tâm lý người lao động qua các thế hệ. Học phần cung cấp kiến thức về những đặc điểm tâm lý của tổ chức trong hoạt động quản lý. Học phần góp phần giúp sinh viên rèn luyện một số kỹ năng quản lý trên thực tế, trong đó có kỹ năng quản lý bản thân với vị trí là người quản lý cũng như vị trí là nhân viên./ The course "Psychology of Management" provides students with fundamental and core knowledge of human psychology, focusing on the mechanisms through which psychological phenomena operate within management activities. This course helps students recognize essential personality traits and the authority of leaders, as well as understand the psychological characteristics of workers across different generations. It also provides insights into the psychological characteristics of organizations in management activities. The course contributes to helping students develop certain practical management skills, including self-management skills in the roles of both a manager and an employee.

6. Brief Description of Course Content:

Management psychology is a subject in the group of specialized knowledge blocks, in order to help students to be deeply aware of the requirements for the competency, qualities of managers and the psychological characteristics of employees. At the same time, the course also equips students with skills and methods to solve problems in personal and collective management. With the learned knowledge, students can apply to the recruitment process and use human resources such as convincing employees with psychology, motivating employees ... as well as self-adjusting communication behaviors - behave accordingly in professional activities.