UEH Standard Programs

Brief Course Description

1. Course Title:

Social Marketing

2. Language of Instruction:

Tiếng Anh

3. Course Code:

SM5273

4. Credits:

3

5. Course Objectives:

Môn học này được thiết kế để phát triển kiến thức, kỹ năng và quan điểm nhằm hỗ trợ việc áp dụng các khái niệm và chiến lược tiếp thị (ví dụ: phát triển định hướng khách hàng, phân khúc, thiết kế can thiệp, lập kế hoạch và đánh giá tiếp thị) cho các tổ chức phi lợi nhuận và khu vực công tham gia phát triển hành động tiếp thị có ảnh hưởng đến sự thay đổi xã hội tích cực. Môn học sẽ: • Khuyến khích đánh giá khách quan các chương trình, chiến dịch thay đổi xã hội hiện tại và cũng như các chiến thuật mà tổ chức đã sử dụng; • Nâng cao kiến thức về trách nhiệm đạo đức và cách thức điều này ảnh hưởng đến hoạt động tiếp thị xã hội. • Xây dựng kỹ năng và kiến thức về cách các chính phủ, tổ chức phi lợi nhuận và tổ chức dựa vào cộng đồng phân bổ nguồn lực tiếp thị và thiết kế chính sách để tác động đến sự thay đổi hành vi xã hội./ This course is designed to develop knowledge, skills and attitudes to support the application of marketing concepts and strategies (e.g., developing customer insights, segmentation, intervention design, marketing planning and evaluation) to non-profit and public sector organisations involved in developing marketing actions that affect positive social change. The course will: • Encourage objective evaluation of current social change programs, campaigns, and tactics used by the organization; • Enhance knowledge of ethical responsibility and how this affects social marketing activities. • Build skills and knowledge about how governments, nonprofits, and community-based organizations allocate marketing resources and design policies to influence social behavior change .

6. Brief Description of Course Content:

This course applies a strategic social marketing approach to identifying and examining social issues. In practice, social marketing seeks to integrate marketing concepts with other approaches to effect behavioral change that benefits individuals, communities, and the broader society for the good of society. Social marketing is guided by ethical principles, integrates research insights, advances theory as a lens for understanding consumers and other stakeholders, and applies marketing techniques and strategies to effect social change at the micro, meso, and macro levels of society.