UEH Standard Programs

Brief Course Description

1. Course Title:

Business Communication

2. Language of Instruction:

Tiếng Việt

3. Course Code:

BUS503044

4. Credits:

3

5. Course Objectives:

Khóa học nhằm mục đích: - Giúp sinh viên phát triển những quan điểm mới và tự trang bị cho bản thân để đáp ứng nhu cầu của một thế giới đang thay đổi nhanh chóng, nơi công nghệ và toàn cầu hóa cũng như các lực lượng khác đã thay đổi đáng kể thực tiễn giao tiếp kinh doanh trong những năm gần đây, - Nâng cao trình độ và kỹ năng giao tiếp bằng lời nói và không bằng lời nói với tầm nhìn dài hạn toàn diện, - Hướng dẫn người tham gia quản lý giao tiếp đa văn hóa, - Phát triển các kỹ thuật giao tiếp, - Giải quyết các vấn đề trong giao tiếp kinh doanh./ The course aims to: - Enable students to develop new perspectives and equip themselves to meet the demands of a fast-changing world where technology and globalization and other forces have dramatically changed the practice of business communication in recent years, - Enhance proficiency and competencies in verbal and non- verbal communication skills with a holistic long-term perspective, - Guide the participants to manage cross cultural communication, - Develop technical communication skills, - Develop problem solving skills in business communication.

6. Brief Description of Course Content:

Effective business communication is not just reporting, in one form or another, but every situation or communication opportunity requires a new idea, or a way to make an impression and be highly effective.

The module introduces students to the basics of business communication and how to practice effective communication skills as well as the applications of communication in specific work, including the following main contents: Overview of business communication and principles of business communication; Listening, speaking, reading and writing skills and non-verbal communication skills; How to use means of effective communication; Applications of business communication in intercultural communication, in negotiation and in recruitment.