UEH Standard Programs

Brief Course Description

1. Course Title:

Strategic Marketing for Manager

2. Language of Instruction:

Tiếng Anh

3. Course Code:

MAN602125

4. Credits:

3

5. Course Objectives:

• Trang bị cho người học kiến thức về các thành phần và yếu tố cốt yếu trong chiến lược marketing. • Người học có thể mô tả, phân tích và áp dụng các thành phần chiến lược marketing trong mối quan hệ với phản ứng của khách hàng, lòng trung thành của khách hàng. lời truyền miệng từ khách hàng. • Người học có thể phát triển các chiến lược định vị, bao gồm: Định vị qua sản phẩm, Định vị qua giá, phân phối và truyền thông, Định vị qua lăng kính đánh giá của khách hàng. • Người học có thể áp dụng kiến thức để xây dựng một chiến lược marketing hoàn chỉnh cho doanh nghiệp. • Người học sẽ tự thiết kế và xây dựng một bản kế hoạch marketing thực tế, phù hợp với một doanh nghiệp cụ thể./ Equip learners with knowledge of the essential components and elements of a marketing strategy. • Learners can describe, analyze and apply marketing strategy components in relation to customer reactions and customer loyalty. word of mouth from customers. • Learners can develop positioning strategies, including: Product Positioning, Price Positioning, Distribution and Communication, Positioning Through the Lens of Customer Reviews. • Learners can apply their knowledge to build a complete marketing strategy for their business. • Learners will design and build a realistic marketing plan on their own, suitable for a specific business.

6. Brief Description of Course Content:

The marketing strategy for the manager course provides learners with an analytical framework of marketing strategies, including the essential elements and components. Students will describe, analyze, and apply these elements concerning other strategic factors such as customer response, loyalty, or word of mouth. Students will apply their knowledge to build key positioning strategies related to positioning through products; pricing, distribution, communication, positioned through the lens of customer reviews. Finally, learners will develop a marketing strategy and a marketing plan for a particular business by themselves.