UEH Standard Programs

Brief Course Description

1. Course Title:

Strategic Management

2. Language of Instruction:

Tiếng Anh

3. Course Code:

MAN502011

4. Credits:

3

5. Course Objectives:

- Hiểu được các khái niệm liên quan đến quản trị chiến lược, qui trình tạo ra chiến lược các cấp. - Hiểu và phân tích được môi trường bên ngoài của các ngành cụ thể và phân tích năm lực lượng cạnh tranh của công ty cụ thể. - Nắm được phương pháp phân tích SWOT và ứng dụng, nắm vững về cách tạo ra sứ mệnh của công ty. - Hiểu rõ về các dạng của trách nhiệm xã hội và đạo đức trong kinh doanh - Hiểu và nhìn nhận, đánh giá và phân tích về mặt lý thuyết chiến lược cấp công ty, chiến lược cấp kinh doanh và chiến lược cấp chức năng cũng như ứng dụng kiến thức này để phân tích chiến lược của các công ty. - Biết được cách các công ty tạo ra lợi thế cạnh tranh trong nhiều ngành cụ thể cũng như cách công ty cạnh tranh trên thị trường. - Hiểu và phân tích được chiến lược của các công ty đa ngành và các ưu tiên việc lựa chọn chiến lược cấp kinh doanh và công ty. - Áp dụng được các kỹ năng ra quyết định quản trị./ - Understand concepts related to strategic management, the process of creating strategies at all levels. - Understand and analyze the external environment of specific industries and analyze the five competitive forces of a specific company. - Understand SWOT analysis methods and applications, master how to create the company's mission. - Understand the different types of social and ethical responsibility in business - Understand and recognize, evaluate and analyze theoretically company-level strategy, business-level strategy and function-level strategy as well as apply this knowledge to analyze the strategy of companies. - Know how companies create competitive advantages in many specific industries as well as how the company competes in the market. - Understand and analyze the strategies of multi-industry companies and the priorities for selecting business-level and corporate strategies. - Apply management decision-making skills.

6. Brief Description of Course Content:

The strategy management course is designed to provide students with the knowledge of planning, organizing implementation, and controlling strategy within the organization. The content of the module is designed to provide learners with knowledge including the concept of business strategy/strategy; position, role, and classification of strategy; ways to make a difference to the strategy; the organization's operating environment; how to set up the organization's mission, vision, and goals; techniques for formulating and choosing strategies; implementing strategy in practice; exercise strategic control. The strategic management module will make it easier for learners to continue learning other subjects in management majors such as organization, human resource management, production management, marketing management, etc.