UEH Standard Programs

Brief Course Description

1. Course Title:

Strategic Implementing

2. Language of Instruction:

Tiếng Anh

3. Course Code:

MAN502016

4. Credits:

3

5. Course Objectives:

" Tư duy : Sinh viên có khả năng nhận diện những vấn đề này sinh trong triển khai chiến lược kinh doanh; phân tích và đánh giá tình huống cụ thể nhằm xác định được bản chất các hoạt động kinh doanh của doanh nghiệp. Có khả năng đánh giá và lựa chọn những mô hình kinh doanh và các giải pháp quản trị phù hợp để giải quyết các tình huống phức tạp nảy sinh trong thực tế triển khai chiến lược.  Kiến thức : Hiểu biết những nguyên tắc, qui trình và phương pháp triển khai chiến lược. Hiểu và nắm rõ những kiến thức quản trị một doanh nghiệp trong môi trường cạnh tranh toàn cầu. Có kiến thức cơ bản về các công cụ cơ bản trong triển khai chiến lược (BSC, KPIs, SM …). Là sự kết hợp mang tính tích hợp các kiến thức chuyên ngành quản trị như : Quản trị Nhân sự, Hành vi Tổ chức, Quản trị Sản xuất, Quản trị Tài chính, Quản trị Marketing, Quản trị Dự án, ....  Kỹ năng : Hiểu biết và vận dụng bước đầu những Kỹ năng của nhà quản trị chiến lược, kỹ năng phân tích cạnh tranh, kỹ năng ra quyết định chiến lược, kỹ năng điều hành và hiện thực hóa chiến lược cạnh tranh. Qua đó có thể tham gia điều hành những tổ chức, doanh nghiệp nhằm đạt hiệu quả mong đợi. Qua môn học sinh viên có khả năng tham gia và thích ứng nhanh với môi trường hoạt động tập thể, củng cố và phát triển kỹ năng nghề nghiệp cụ thể của mình.  Thái độ : Sinh viên được rèn luyện trong môi trường làm việc nhóm, có thái độ ứng xử đúng mực đối với tổ chức, với những người xung quanh và với bản thân. Thái độ tích cực, hợp tác và có trách nhiệm trong công việc; chấp hành những qui định và nguyên tắc hoạt động tập thể, hoạt động nhóm. Luôn sáng tạo và tự giác cao trong công việc và cuộc sống./ " Thinking: Students are able to identify these issues arising in the implementation of business strategies; analyze and evaluate specific situations to determine the nature of the business activities of the enterprise. Able to evaluate and select appropriate business models and management solutions to solve complex situations arising in the actual implementation of strategies.  Knowledge: Understanding the principles, processes and methods of strategy implementation. Understanding and mastering the knowledge of managing a business in a globally competitive environment. Having basic knowledge of basic tools in strategy implementation (BSC, KPIs, SM ...). Is an integrated combination of specialized management knowledge such as: Human Resource Management, Organizational Behavior, Production Management, Financial Management, Marketing Management, Project Management, ....  Skills: Understanding and initially applying the skills of a strategic manager, competitive analysis skills, decision-making skills strategy, management skills and implementation of competitive strategies. Thereby, they can participate in managing organizations and businesses to achieve the expected results. Through the course, students are able to participate and adapt quickly to the collective working environment, consolidate and develop their specific professional skills.  Attitude: Students are trained in a group working environment, have the right attitude towards the organization, towards those around them and towards themselves. Positive, cooperative and responsible attitude at work; comply with the regulations and principles of collective and group activities. Always be creative and highly proactive in work and life.

6. Brief Description of Course Content:

Building a perfect strategy is only the initial prerequisite for maintaining and developing an enterprise's competitive advantage, how to make that strategy be implemented in the best way and make timely adjustments. Business on the right track and making a difference with the competition is an important issue and is a question for administrators.

The Strategy Implementation module provides learners with knowledge and skills on the process of implementing Competition Strategy and Development into the reality of business operations. Through this module, learners will grasp the process and basic principles in implementing the strategy into practice; Understand and apply strategy implementation tools such as Balanced Scorecard (BSC), Strategy Maps (SM), How to build specific performance indicators (KPIs ; OKRs) ... Learners can practice analytical techniques through actual case study of Vietnam and the world. The course also provides learners with competitive management thinking in an integrated economy, long-term sustainable development thinking and the ability to analyze and evaluate business situation to propose models. Business (Business Model - BM) is suitable for businesses.