UEH Standard Programs

Brief Course Description

1. Course Title:

Negotiation in Management

2. Language of Instruction:

Tiếng Việt

3. Course Code:

MAN502024

4. Credits:

3

5. Course Objectives:

" Học phần được thiết kế nhằm giúp sinh viên đạt được các mục tiêu sau:  Hiểu rõ bản chất của việc đàm phán  Nắm bắt được các chiến lược và chiến thuật đàm phán cũng như việc lập kế hoạch trong đàm phán  Nắm được các hành vi có đạo đức và phi đạo đức trong đàm phán  Nắm được việc sử dụng phán đoán và nhận thức. điều chỉnh xúc cảm hiệu quả trong đàm phán  Cách thức giao tiếp hiệu quả và các kênh truyền thông tin đàm phán  Biết cách sử dụng sử ảnh hưởng cá nhân và các mối quan hệ hiệu quả  Nắm được sự khác nhau của cá nhân ảnh hưởng đến kết quả của cuộc đàm phán và cách ứng dụng nó  Biết cách giải quyết các bế tắt trong đàm phán./ " The course is designed to help students achieve the following objectives:  Understand the nature of negotiation  Understand negotiation strategies and tactics as well as planning in negotiation  Understand ethical and unethical behaviors in negotiation  Understand the use of judgment and perception. Effective emotional regulation in negotiation  Effective communication methods and channels of negotiation information  Know how to use personal influence and relationships effectively  Understand how individual differences affect the outcome of negotiations and how to apply them  Know how to resolve deadlocks in negotiation.

6. Brief Description of Course Content:

The ability to negotiate effectively is essential to business success. The purpose of the course is to understand the theory and negotiation processes so that you can negotiate in different environments. Practical exercises and presentation of negotiation experience and concepts. Participants will master key concepts, understand (define, describe, identify), apply (apply to examples, offer solutions to practical problems) and analyze (compare and contrast…) topics in negotiation.
In addition, the course will help learners develop and apply soft skills throughout the process of analyzing and negotiating commercial contracts as well as grasping their position in any negotiation.
Change Management is related to previous subjects such as Administration, Marketing Fundamentals.