UEH Standard Programs

Brief Course Description

1. Course Title:

Pricing Strategy

2. Language of Instruction:

Tiếng Anh

3. Course Code:

PS2492

4. Credits:

3

5. Course Objectives:

Chiến lược định giá là một trong những trụ cột quan trọng nhất trong tổ hợp Marketing (4Ps) của một công ty. Nó cũng là một trong những quyết sách quan trọng nhất của một công ty bởi vì chiến lược định giá giúp công ty thu được doanh thu và lợi nhuận cao nhất. Mục tiêu của học phần này là xây dựng kiến thức cơ sở về các quan niệm kinh tế, phân tích và hành vi liên quan đến chi phí, người tiêu dùng và đối thủ cạnh tranh. Những kiến thức và quan niệm này sẽ giúp sinh viên có được sự hiểu biết sâu sắc về chiến lược định giá hiệu quả. Ngoài ra, học phần này cũng sẽ giới thiệu với sinh viên về các kỹ năng định giá tiên tiến để tạo dựng giá trị phụ trội nhiều hơn cho công ty./ Pricing strategy is among the most imporant poles of the marketing mix of a company. It is also among the most important decisions of a company because it helps generate and maximize revenues and profits for the company. The objective of this course is to prepare students with foundation of economic, analytical, and behavioral concepts related to costs, consumers, and competitors. Such knowledge and concepts help students have deep understanding about the effective pricing decisions. In addition, this course also introduces students to advanced pricing techniques that aim to create more value for a company.

6. Brief Description of Course Content:

This course explains how to balance the ability to create and extract value from markets by managing pricing decisions in a more strategic and profitable manner. Students will learn different knowledge and concepts of pricing, including strategic pricing, economic value, price and value communication, price structure, pricing policy, price competition, price level and other topics.