UEH Standard Programs

Brief Course Description

1. Course Title:

Integrated Marketing Communication

2. Language of Instruction:

Tiếng Anh

3. Course Code:

IMC9202

4. Credits:

3

5. Course Objectives:

Khóa học nhằm mục đích: - Giới thiệu vai trò và tầm quan trọng của truyền thông marketing tích hợp trong hỗn hợp marketing 4Ps. - Phân tích phân khúc đối tượng mục tiêu và tác động của hành vi người tiêu dùng đến truyền thông. - Phân tích và hiểu rõ về ý tưởng cốt lõi của thương hiệu (brand-concept), tài sản thương hiệu và vai trò của truyền thông marketing trong việc truyền tải ý tưởng cốt lõi của thương hiệu - Phát triển các chiến lược truyền thông tiếp thị tích hợp để truyền tải thông điệp nhất quán trên tất cả các kênh truyền thông. - Khám phá nhiều công cụ truyền thông marketing khác nhau như quảng cáo, quan hệ công chúng, phương tiện truyền thông kỹ thuật số và bán hàng cá nhân. - Áp dụng các lý thuyết truyền thông vào các chiến dịch truyền thông marketing trong thế giới thực. - Đánh giá hiệu quả của truyền thông marketing tích hợp bằng cách sử dụng phân tích và số liệu. - Hiểu các cân nhắc về mặt đạo đức và pháp lý khi soạn thảo thông điệp marketing./ The course aims to: - Introduce the role and importance of integrated marketing communications in the 4Ps marketing mix. - Analyze target audience segments and the impact of consumer behavior on communications. - Analyze and understand the core brand idea (brand-concept), brand equity, and the role of marketing communications in communicating the core brand idea. - Develop integrated marketing communications strategies to deliver a consistent message across all communication channels. - Explore various marketing communications tools such as advertising, public relations, digital media, and personal selling. - Apply communication theories to real-world marketing communications campaigns. - Evaluate the effectiveness of integrated marketing communications using analytics and metrics. - Understand the ethical and legal considerations when crafting marketing messages.

6. Brief Description of Course Content:

The content of the study is divided into 2 parts: the theoretical part and the practice part with case study to develop skills. In the theory part, the subject content refers to 3 aspects; The Nature and Evolution of Marketing Communications (IMC), introducing IMC tools and its application in marketing decisions. Especially, this theory helps students realize the essence of marketing communication strategy in branding. The real architecture framework is lessons on media planning, building performance metrics and how to coordinate effective IMC tools on an integrated platform. In this content, in-depth aspects of the creation and its role in the five IMC tools are addressed. The practice section is about group exercises related to research on IMC, IMC tools in terms of application to a specific brand. In this part, students are obliged to read documents, synthesize information and report on research results as required. In addition to the internship from the project, students will discuss situations, which include discussion of situations according to the professor's documents and situations where students are required to study and present in class to develop thoroughly. self-study and critical thinking.