UEH Standard Programs

Brief Course Description

1. Course Title:

Entrepreneurship

2. Language of Instruction:

Tiếng Việt

3. Course Code:

BUS533002

4. Credits:

1

5. Course Objectives:

Khóa học “Khởi nghiệp kinh doanh” được thiết kế nhằm cung cấp các nguyên tắc chính của tinh thần kinh doanh cùng với các khái niệm và công cụ cần thiết để thành công với tư cách là chủ doanh nghiệp nhỏ, người được nhượng quyền, người sáng lập doanh nghiệp. Khóa học cung cấp các lý thuyết cốt lõi và các khái niệm mang tính thực tế nhằm hấp dẫn, phù hợp và dễ tiếp cận với sinh viên. Định hướng nghề nghiệp cho sinh viên trong vai trò một doanh nhân tương lai luôn là một việc rất quan trọng ngay từ khi bước chân vào giảng đường đại học. Sinh viên chỉ có thể trở thành một doanh nhân khi và chỉ khi họ có đam mê và có được năng lực tự đánh giá hiệu quả bản thân. Năng lực này sẽ là chìa khóa giúp theo đuổi mục tiêu nghề nghiệp và thành công trong sự nghiệp. Do đó, khóa học cung cấp những kiến thức cơ bản về khơi dậy, tạo nhận thức, truyền cảm hứng và hình thành ý định về khởi nghiệp kinh doanh. Khóa học có mục tiêu định hướng cho sinh viên có tư duy trở thành những người làm chủ doanh nghiệp, hoạt động trong ngành hay chuyên ngành mà họ được đào tạo bên cạnh hoạt động nghề nghiệp với vai trò là chuyên viên, nhà quản trị hay nhà hoạch định chính sách kinh tế trong các tổ chức./ The Entrepreneurship course is designed to provide the key principles of entrepreneurship along with the concepts and tools needed to succeed as a small business owner, franchisee, business founder. The course provides core theories and practical concepts that are engaging, relevant and accessible to students. Career orientation for students as future entrepreneurs is always a very important thing right from the moment they step into the university lecture hall. Students can only become entrepreneurs if and only if they have a passion and acquire the capacity for self-evaluation. This ability will be the key to helping you pursue your career goals and succeed in your career. Therefore, the course provides the basics of arousing, creating awareness, inspiring, and forming an intention about starting a business. The course aims to orient students with the mindset of becoming business owners, operating in the industry or specialization in which they are trained in addition to professional activities as specialists, administrators or economic policymakers in organizations

6. Brief Description of Course Content:

Career orientation is always very important for students when entering university lecture halls and they only succeed in their careers when they have a passion and have self-efficacy (self-efficacy) to follow. pursue your professional career goals. However, igniting, creating awareness and shaping the intention of starting a business is important in shaping students to become business owners operating in their field or major. receive training instead of working as a professional, manager or economic policymaker in public institutions and that is why the course is offered to students in all branches.

Starting a business is, in the most common sense, starting a business project by starting a business operating in different forms under the Enterprise Law and becoming an entrepreneur and they need it. Appropriate knowledge, skills and attitudes must be acquired to minimize the risk of failure. In general, the basic knowledge that an entrepreneur needs to have generally includes general knowledge of the business and business planning, industry and customer knowledge, and knowledge of business models and knowledge. business environment awareness; Besides, the skills of identifying business opportunities, network interaction and innovation are always essential elements to support entrepreneurs; and in the end, the risk-taking and self-confident attitude will allow them to venture into attractive but potentially risky business projects.

In order to equip the necessary knowledge, skills and attitudes for future entrepreneurs, the module covers the basics such as: (1) Start-up ecosystem (to help students know the support of internal and external actors supporting the startup project); (2) The relationship between innovation, innovation and entrepreneurship from the results of innovation and innovation (innovative entrepreneurship); (3) Identifying business opportunities; (4) Business model; (5) Legal issues to be taken such as protection of intellectual property rights resulting from creation, fulfillment of tax obligations and compulsory employee insurance and selection of business formula; (6) Business Planning & Start-up Financing.