UEH Standard Programs

Brief Course Description

1. Course Title:

Local Development &Marketing Places

2. Language of Instruction:

Tiếng Việt

3. Course Code:

M00509

4. Credits:

3

5. Course Objectives:

Môn học cung cấp cho sinh viên kiến thức lý thuyết cơ bản và những tình huống thực tế trong hoạt động xây dựng kế hoạch, thực thi kế hoạch, giám sát và đánh giá kế hoạch-chiến lược phát triển kinh tế địa phương (cấp tỉnh, huyện, xã) và vùng. Bên cạnh đó, kiến thức và các kỹ năng về hoạt động marketing địa phương, xúc tiến đầu tư và thương mại cũng được thảo luận trong môn học. Môn học cũng giúp người học phân tích tốt hơn những ảnh hưởng của môi trường bên ngoài trong quá trình hoạch định chiến lược của doanh nghiệp/tổ chức, kế hoạch phát triển kinh doanh, các dự án đầu tư ở các địa phương./ The course provides students with basic theoretical knowledge and practical situations in the development of plans, implementation of plans, supervision and evaluation of local economic development plans and strategies (at the provincial, district, commune level) and regions. In addition, knowledge and skills in local marketing, investment promotion and trade are also discussed in the course. The course also helps learners better analyze the effects of the external environment in the process of strategic planning of enterprises/organizations, business development plans, and investment projects in localities.

6. Brief Description of Course Content:

This course provides students with theoretical framework and knowledge about marketing places strategies. Moreover, teamwork, and representation are required.